W związku z zaistniałą sytuacją Wójt Gminy Izbicko informuje, iż przedsiębiorcy którzy w wyniku wystąpienia stanu epidemii zostali zmuszeni do ograniczenia bądź czasowego zamknięcia prowadzonej działalności mogą ubiegać się o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych.
Zgodnie z przepisami ustawy Ordynacja podatkowa Wójt na indywidualny wniosek podatnika, w przypadkach uzasadnionych ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym, może:
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowych,
- umorzyć w całości lub w części zaległości podatkową, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną (wniosek należy złożyć po terminie płatności).
Udzielenie ulg w spłacie zobowiązań podatkowych może nastąpić w ramach pomocy de minimis.
Do wniosku o udzielenie ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych należy dołączyć następujące dokumenty:
- dowody potwierdzające zamknięcie lokalu bądź ograniczenie prowadzonej działalności, np. zestawienie obrotów dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy 2020 roku oraz tych samych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych za 2019 rok ;
- oświadczenie o stanie majątkowym (dotyczy podatników będącymi osobami fizycznymi);
- formularz o udzielonej pomocy de minimis;
- oświadczenie o otrzymanej dotychczas pomocy bądź o nieotrzymaniu pomocy;
- sprawozdania finansowe za lata 2017-2018.
Druki do pobrania:
Oświadczenie-o-stanie-majątkowym.doc
Oświadczenie-o-stanie-majątkowym.pdf
de_minimis_formularz.pdf
de_minimis_formularz.xlsx
Oświadczenie_o_otrzymanej_pomocy.doc
Oświadczenie_o_otrzymanej_pomocy.pdf
Oświadczenie_o_nieotrzymanej_pomocy.doc
Oświadczenie_o_nieotrzymanej_pomocy.pdf