W związku z planowaną aktualizacją Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Izbicko, informuję, iż istnieje możliwość wystąpienia z wnioskiem o:
-
wyłączenie z niej obiektów zabytkowych, które utraciły swoje walory historyczne bądź są w złym stanie technicznym lub/oraz
-
ujęcie w niej obiektów zabytkowych charakteryzujących się wartościami historycznymi, zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy Izbicko.
Wniosek podpisany przez wszystkich właścicieli nieruchomości, której on dotyczy, musi zawierać:
-
imię i nazwisko / imiona i nazwiska bądź nazwę jednostki organizacyjnej wraz z adresem/ami wnioskodawców,
-
oznaczenie nieruchomości (dokładny adres) oraz obiektu, którego dotyczy,
-
uzasadnienie wniosku o wykreślenie/ujęcie obiektu z ewidencji zabytków,
-
dokumentację fotograficzną wnioskowanego obiektu.
Wnioski należy składać w formie pisemnej w siedzibie Urzędu Gminy Izbicko ul. Powstańców Śl. 12 w nieprzekraczalnym terminie do dnia 06.03.2020 roku.
Z uwagi na fakt, iż zgodnie z art. 22 ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U.2018 poz. 2067 z późn. zm.) w gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, wyłączenie jakichkolwiek obiektów z gminnej ewidencji zabytków wymaga wcześniejszego wykreślenia ich z ewidencji wojewódzkiej.
Wobec powyższego, wnioski, które wpłyną do tutejszego urzędu w wyznaczonym powyżej terminie zostaną przekazane Wojewódzkiemu Konserwatorowi Zabytków w Opolu, celem ich rozpatrzenia.
Informuję jednocześnie, iż aktualnie obowiązująca wyżej wymieniona Gminna Ewidencja Zabytków Gminy Izbicko dostępna jest w Urzędzie Gminy Izbicko ul. Powstańców Śl. 12 ( II piętro pok. nr 15).
z up. Wójta Gminy
Sekretarz Gminy
mgr Marzena Baksik